Za dwa lata, podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego ma trwać 2 godziny, a nie - jak obecnie - 3,5. Ma to być możliwe, dzięki modernizacji tego odcinka trasy - poinformowała dyrektor krakowskiego oddziału PKP Józefa Majerczak. Inwestycja ma kosztować 150 mln euro. Prace mają rozpocząć się w przyszłym roku, a pierwszy pociąg pojechałby zmodernizowanym odcinkiem w styczniu 2009 roku. W Nowym Targu odbyło się spotkanie w sprawie modernizacji i rozwoju sieci drogowej oraz kolejowej na Podhalu.
Odcinek Nowy Targ-Poronin jest jedynym na trasie Kraków-Zakopane, który na skutek braku akceptacji ze strony samorządów dwóch gmin nie był brany pod uwagę w projekcie modernizacji zakopianki.
Kilka dni temu, działające w Zakopanem i Poroninie komitety protestujące przeciwko budowie drogi między Zakopanem a Poroninem zapowiedziały, że będą się odwoływać od decyzji o budowie nowej drogi.
Zakopiański komitet podawał wcześniej, że do wyburzenia przeznaczone są zgodnie z obecną koncepcją 74 budynki, a nie 64, jak podaje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Modernizacja drogi do Zakopanego, na odcinku między Poroninem a stolica Tatr, po dopełnieniu wszelkich formalności, czyli otrzymaniu od wojewody decyzji lokalizacyjnych i pozwolenia na budowę, może rozpocząć się najwcześniej wiosną 2009 r. Wg projektu, ma to być droga czterojezdniowa z węzłami komunikacyjnymi w Poroninie oraz w Zakopanem na Ustupie, Spyrkówce, w rejonie ulic Chramcówki i Alei 3 Maja. Koszt inwestycji to ponad 0,5 mld zł.