- Choć terminal Smelte od wielu lat jest wskazywany jako konkurent m.in. dla Gdańska, do tej pory ma bardzo ograniczone możliwości, przede wszystkim słabą bazę sprzętową i infrastrukturę – twierdzi Grzegorz Pawłowski, rzecznik prasowy DCT. Azjatyckie media są jednak innego zdania. A to własnie o połączenia z Dalekiego Wschodu idzie cała gra.
- Do terminala Smelte w Kłajpedzie, którego głównym udziałowcem jest grupa shippingowa MSC, zawija od 2 maja raz w tygodniu kontenerowiec z towarami z regionu Oceanu Indyjskiego i Afryki Wschodniej.
- Smelte oferuje średnio o ok. 10 proc. niższe opłaty za usługi portowe niż DCT w Gdańsku.
- DCT to jednak innej klasy terminal, o znacznie większym potencjale przeładunkowym i zapleczu dla tranzytu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Terminal litewski rzuca wyzwanie DCT Gdańsk?