Bez poważniejszych problemów odbywa się wprowadzona w poniedziałek komunikacja zastępcza między miejscowościami na trasie Września-Konin – twierdzą Koleje Wielkopolskie. Od poniedziałku trwa przebudowa linii kolejowej Poznań - Warszawa.
Komunikację autobusową wprowadzono w miejsce połączeń kolejowych zarówno pomiędzy miejscowościami na trasie Września-Konin, jak i bezpośrednio między Koninem a Poznaniem. Pociągi dalekobieżne od niedzieli jeżdżą objazdami.
Jak powiedział w poniedziałek PAP dyrektor w spółce Koleje Wielkopolskie Marek Pawicki, w pierwszych godzinach funkcjonowania komunikacji zastępczej, w tym także w trakcie popołudniowego szczytu komunikacyjnego, nie stwierdzono żadnych poważniejszych problemów.
"Poza jednym zepsutym autobusem i jedną sytuacją, gdzie kurs nie został uruchomiony, nie odnotowaliśmy poważniejszych kłopotów. Nie mieliśmy też istotniejszych opóźnień jeśli chodzi o poszczególne połączenia" - powiedział.
"Po pierwszym dniu widzimy, że kierowcy muszą jeszcze może trochę lepiej oswoić się z trasą. Jeśli chodzi o odprawę podróżnych, to prosiliśmy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK o lepsze oznakowanie drogi dojścia do dworca tymczasowego w Koninie" - dodał Pawicki.
W ciągu doby z dotychczasowego połączenia kolejowego na tej trasie korzystało ponad 5 tys. osób i dla takiej liczby trzeba było zorganizować komunikację zastępczą.
Przejazd komunikacją zastępczą wiąże się ze znacznie dłuższą podróżą. Do tej pory pociąg z Poznania do Konina jechał ok. 90 minut. Autobus bezpośredni, jadący autostradą, pokonuje tę trasę w ok. 100 minut, zaś przejazd pociągiem do Wrześni i dalej autobusem zabiera w sumie ponad 160 minut.
Sam czas podróży autobusowej między Koninem a Wrześnią wynosi ok 90-100 minut; pociąg pokonuje tę trasę w nieco ponad 40 minut.
W tygodniu roboczym między Wrześnią a Koninem codziennie będzie kursowało ponad 80 autobusów. W soboty będzie ich ponad 70, zaś w niedziele i święta - ponad 60.
W związku z modernizacją od niedzieli składy dalekobieżne kursujące między Warszawą a Poznaniem jeżdżą przez Gniezno i Inowrocław.
W ramach modernizacji trasy Poznań - Warszawa, do lipca 2018 r. zamknięty będzie 60-km odcinek Podstolice - Konin. Od lipca 2018 r. do czerwca 2019 r. najcięższe prace modernizacyjne będą prowadzone na zamkniętym dla ruchu odcinku Konin - Barłogi o długości ok. 40 km. Na pozostałych odcinkach prace będą prowadzone przy zamknięciach jednotorowych. Według PKP PLK, równoczesne prace na dwóch torach pozwolą skrócić czas robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy.
Modernizacja obejmie w sumie 366 km torów, z czego 260 km torów zostanie całkowicie zmodernizowanych. Przebudowanych zostanie 660 km sieci trakcyjnej, 17 przejazdów kolejowo-drogowych i ponad 130 obiektów inżynieryjnych.
Projekt "Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Poznań - pozostałe roboty, odcinek Sochaczew - Swarzędz" ma kosztować ok. 2,6 mld zł. Dofinansowanie unijne przekracza 1,95 mld zł. E-20 to linia kolejowa o znaczeniu międzynarodowym i jeden z najważniejszych szlaków w województwie wielkopolskim.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Trwa przebudowa linii Poznań - Warszawa. Komunikacja zastępcza na trasie Września – Konin