Ponad 6,5 mln zł kary ma zapłacić Poczta Polska za nieterminowe dostarczanie przesyłek - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Z informacji Urzędu wynika, że w 2007 roku Poczta Polska nie dostarczała terminowo zarówno przesyłek priorytetowych, jak i zwykłych. Przedsiębiorstwo ukarano kwotą w wysokości 6,6 mln zł.
Ponadto w ostatnich dniach prezes UOKiK wydała cztery decyzje przeciwko przedsiębiorcom telekomunikacyjnym, którzy stosowali niezgodne z prawem postanowienia umowne niekorzystne dla konsumentów. Są to: Aster, Dialog, Tele2 i TOYA.
Jedynie na spółkę TOYA nie została nałożona kara finansowa, ponieważ w trakcie postępowania zobowiązała się ona usunąć z regulaminu postanowienia kwestionowane przez Urząd.
Na pozostałe firmy telekomunikacyjne zostały nałożone kary pieniężne w wysokościach: Dialog - 1,8 mln zł, Aster - blisko 1,6 mln zł, a Tele2 prawie 4 mln zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: UOKiK: 6,6 mln zł kary dla Poczty Polskiej