PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UOKiK w szoku po lekturze regulaminu PKP

Autor: Gazeta Wyborcza
04-08-2008 05:03

Dzięki skardze jednego z mieszkańców Śląska spółka PKP Przewozy Regionalne będzie musiała zmienić niekorzystny dla pasażerów regulamin. A są w nim prawdziwe "kwiatki".

Do katowickiego oddziału Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów kilka tygodni temu dotarł list od mieszkańca Śląska - pisze katowicka "Gazeta Wyborcza". Pasażer poskarżył się, że PKP Przewozy Regionalne nie chcą mu zwrócić pieniędzy za niewykorzystany bilet na trasie do 100 km. Zaalarmowany UOKiK przejrzał regulamin kolei i rozpętał burzę. Okazało się, że są w nim szokujące i niekorzystne dla podróżnych zapisy. W efekcie UOKiK wszczął postępowanie, zarzucając PKP ograniczanie praw pasażerów.
Okazało się, że Przewozy Regionalne nie tylko nie zwracają pieniędzy nie tylko za niewykorzystany bilet na trasie do 100 km, ale także na zmianę klasy pociągu czy rodzaju połączenia. Jeżeli podróżujemy drugą klasą i chcemy przesiąść się do pierwszej, nie ma z tym najmniejszego problemu, wystarczy dopłacić różnicę. Gorzej, jeżeli chcemy zrezygnować z pierwszej klasy i przenieść się do drugiej. Wtedy kolej - zgodnie ze swoim regulaminem - nie zwróci nam ani złotówki. - Odkryliśmy, że pasażer może liczyć na zmianę umowy wyłącznie wtedy, gdy jest ona korzystna dla spółki - mówi Maciej Fragsztain, dyrektor UOKiK w Katowicach.

To nie wszystko. Jeden z najbardziej absurdalnych zapisów dotyczy rozpoczęcia podróży z tzw. stacji pośredniej. UOKiK odkrył, że jeżeli kupimy bilet np. z Katowic do Częstochowy, a do pociągu wsiądziemy na stacji pośredniej w Zawierciu, to musimy kupić nowy bilet! Oczywiście nie mamy co liczyć na zwrot pieniędzy za stary, tak samo jak PKP PR nie zwróci nam należności za bilet turystyczny, który stracił swoją ważność.

- Naszym zdaniem PKP mają prawo potrącać sobie część kosztów związanych z obsługą kas czy drukiem biletów. Nie mogą jednak zachowywać dla siebie całej sumy. Takie postępowanie jest nieuczciwe - przekonuje dyrektor Fragsztain.

UOKiK sformułował łącznie sześć zarzutów w stosunku do spółki, która - jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie - zobowiązała się do zmiany regulaminu. Czy będzie tak w rzeczywistości? PKP Przewozy Regionalne na razie nie chcą komentować sprawy.

UOKiK już zapowiada, że jeżeli PKP Przewozy Regionalne nie zmienią praktyk, na spółkę zostanie nałożona kara. Jej maksymalna wysokości może wynieść nawet 10 proc. zeszłorocznych przychodów.


Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 608 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

584 990 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.