W 2010 r. koleją z centrum stolicy na Okęcie

W 2010 r. koleją z centrum stolicy na Okęcie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Od 2010 r. pasażerowie PKP będą mogli dojechać koleją z centrum Warszawy na lotnisko Okęcie. Inwestycja ma pochłonąć ponad 257 mln zł - poinformowali na środowej konferencji prasowej przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK).

- Celem inwestycji jest umożliwienie połączenia Okęcia poprzez przystanki Służewiec, Żwirki i Wigury, Rakowiec, Al. Jerozolimskie oraz Warszawa-Zachodnia z centrum Warszawy - powiedział kierownik nadzorujący realizację projektu, Jerzy Madej.

Pierwszym elementem budowy nitki łączącej port lotniczy ze stacją Warszawa-Zachodnia będzie przebudowa odcinka linii kolejowej Warszawa-Kraków biegnącego niedaleko Okęcia. Trasa ta została wybudowana w połowie XX wieku, a jej standardy obecnie nie są akceptowane. Na niektórych odcinkach prędkość pociągów jest ograniczona nawet do 30 km/h.

- Z uwagi na stały wzrost pasażerskich przewozów lotniczych oraz konieczność poprawy warunków dojazdu niezbędna jest modernizacja linii - podkreślili autorzy projektu.

Drugie zadanie stojące przed PKP PLK to budowa tunelu łączącego stację Warszawa-Służewiec z lotniskiem - poinformowano na konferencji.

Zastępca dyrektora naczelnego ds. techniczno-eksploatacyjnych PKP PLK, Jerzy Janeczek poinformował, iż dzięki modernizacji - na odcinku z Al. Jerozolimskich do Służewca pasażerowie będą podróżować z prędkością 120 km/h. Na reszcie trasy - ze względu na ograniczenia konstrukcyjne - przewidywana prędkość pociągów to 60 km/h.

Zdaniem rzecznika prasowego PKP PLK Kazimierza Peryta, przejazd z lotniska do stolicy powinien zająć ok. 20 minut. - Najbardziej czasochłonnym elementem będzie zatrzymywanie się pociągu na czterech przystankach, co zajmie ok. 12 minut - poinformowali specjaliści.

Madej zakłada, że zakończenie prac nastąpi w czerwcu 2009 r., a linia zostanie oddana do użytku na początku 2010 r. Przebudowa trasy jest już w trakcie realizacji. 31 maja br. minie termin oddania stacji Al. Jerozolimskie.

PKP planuje także uruchomienie połączenia stolicy z podwarszawskim Modlinem, gdzie ewentualnie może powstać drugie lotnisko stolicy - powiedział Madej. Dodał, iż "rozmowy o Modlinie są prowadzone, ale jeszcze ich nie zakończono". Jak podkreślił Janeczek, do 2010 r. "PKP przygotuje stację Modlin".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W 2010 r. koleją z centrum stolicy na Okęcie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!