W drugiej połowie przyszłego roku zakończą się wszystkie roboty budowlane na odcinku linii kolejowej E30 pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem Mydlnikami. Łączna wartość inwestycji na tym odcinku wynosi 302 mln zł netto. Stanowi on fragment trasy Kraków–Katowice.
W Zabierzowie w miejscu starych peronów wybudowano dwa wyższe, co ułatwi pasażerom dostęp do pociągów. Obiekt wyposażono w szerokie wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie oraz tablice informacyjne. Starą kładkę zastąpiono przejściem podziemnym, które - dzięki zastosowaniu wind - umożliwia dostęp do peronów osobom o ograniczonej mobilności.
W ramach inwestycji pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem Mydlnikami oprócz Zabierzowa nowe perony zyskają przystanki w Rudawie i Krakowie Mydlnikach Wapienniku. Zmodernizowanych zostało także sześć wiaduktów i osiem mostów. Wykonawca wybudował również dwa przejścia pod torami.
Jak przypomniał Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, modernizacja linii pomiędzy Krzeszowicami a krakowską stacją w Mydlnikach jest jednym z czterech zadań inwestycyjnych, na jakie została podzielona przebudowa linii E30 Katowice - Kraków. Inwestycja współfinansowana jest środkami unijnego instrumentu finansowego CEF a jej całkowita wartość to ok. 2 mld zł netto.
Zapewnił, że prace są realizowane na wszystkich czterech odcinkach, a zakończenie całej inwestycji przewidziane jest do końca 2020 roku.
KOMENTARZE (5)
Do artykułu: W 2020 roku zakończyć mają się roboty budowlane na odcinku Katowice - Kraków