Planowany głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu (Zachodniopomorskie) przeładuje rocznie 1,5 mln TEU - powiedział wiceszef resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski. Szacunkowy całkowity koszt budowy terminala to ponad 3,3 mld zł, a roczne korzyści z jego funkcjonowania oszacowano na około 5 mld zł.
- "Rozpoczęte zostały działania na rzecz zrealizowania dużej inwestycji w postaci budowy nowego terminala kontenerowego głębokowodnego w Świnoujściu" - powiedział Witkowski podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
- "Ten obiekt dostosuje świnoujski port morski do wymagających warunków rynkowych, zapobiegając jego peryferyzacji, która mogłaby nastąpić w wyniku niedostosowania portu do pełnej i efektywnej obsługi największych kontenerowców" - dodał.
- Jak mówił,"zakłada się, że infrastruktura i suprastruktura terminala umożliwi przeładunek roczny na poziomie 1,5 mln TEU (TEU - pojemność standardowego kontenera - red.), a roczna zdolność przeładunkowa to około 2 mln TEU. Terminal umożliwi jednoczesną obsługę dwóch jednostek o długości 400 metrów oraz jednej jednostki o długości do 200 metrów".
- O rozwoju polskich portów dyskutować będziemy od 13 do 15 maja w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego pod patronatem WNP.PL, na który serdecznie zapraszamy.