Warszawiacy coraz częściej korzystają z możliwości zakupu biletu komunikacji miejskiej przez telefon komórkowy. Obecnie odnotowuje się już ponad 10 tys. transakcji tego typu miesięcznie.
Usługa „Płać komórką za bilet” została wprowadzona 8 grudnia 2008 roku. Pilotażowo e-bilet był dostępny jedynie dla abonentów sieci komórkowej Plus i w ten sposób można było kupić tylko bilety czasowe.
Kilka miesięcy później oferta została rozszerzona o możliwość zakupu biletów krótkookresowych. Teraz mogą już z niej korzystać abonenci wszystkich sieci komórkowych a bilety kupione przez telefon są honorowane nie tylko w pojazdach komunikacji miejskiej, ale również w pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej (od biletu dobowego wzwyż).
ZTM pracuje obecnie nad uruchomieniem kolejnej usługi, która usprawni i przyspieszy sprzedaż biletów oraz umożliwi klientom samodzielne zakodowanie zakupionego kontraktu na Warszawskiej Karcie Miejskiej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: W Warszawie coraz więcej biletów przez komórkę