Szwajcarski producent taboru kolejowego Stadler i węgierski przewoźnik Gysev zaprezentowali pierwszy nowej generacji elektryczny zespół trakcyjny Flirt z zamówionych 10 sztuk. Składy te są już produkowane w zakładach szwajcarskiej grupy w Siedlcach.
Pojazdy są o 2,8 m dłuższe (łącznie 77,1 m) od jednostek obecnie użytkowanych. Poruszają się z prędkością 160 km/h i w zaledwie 39 sekund osiągają prędkość 120 km/h.
EZT mają klimatyzację, system kamer, WiFi, gniazdka do ładowania urządzeń elektronicznych oraz typowe dla pociągów regionalnych ustawienie siedzeń naprzeciwko siebie.
Nowe Flirty będą eksploatowane od połowy 2018 r. na liniach regionalnych Węgier Zachodnich. Dwie jednostki są już na Węgrzech, gdzie przechodzą proces uzyskania homologacji. Ostatni wyjedzie na węgierskie tory w styczniu 2019 roku. Wliczając realizowane od roku zamówienie na dziesięć pociągów Flirt, Gysev będzie miał w efekcie flotę dwudziestu takich EZT.
Warto przypomnieć, że nowe Flirty, zamówione przez węgierskiego przewoźnika, Stadler zaprezentował podczas tegorocznych targów Trako w Gdańsku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Węgrzy z Flirtami budowanymi przez Stadlera w Siedlcach