PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wiceminister: temperatura w pociągach powinna wynosić 18-25 stopni

Autor: PAP
07-04-2012 15:21

Temperatura w pociągach w wagonach klimatyzowanych powinna wynosić 18-25 stopni, a w lecie na poziomie ok. 7 stopni niższym od temperatury zewnętrznej - napisał wiceminister transportu Andrzej Massel w odpowiedzi na interpelację posła Johna Godsona.

Na początku lutego poseł John Godson (PO) jechał pociągiem z Łodzi do Warszawy - po tej podróży wypowiadał się dla mediów, że w pociągu było bardzo zimno. Tłumaczył, że ogrzewanie działało tylko w jednym wagonie, dlatego panował tam straszny tłok. Poseł zapowiedział, że będzie się domagał wyjaśnień w tej sprawie.
W interpelacji do ministra transportu poseł pisał, że kilkugodzinna podróż w niedogrzanych wagonach jest nie tylko niekomfortowa, ale także niebezpieczna dla zdrowia, szczególnie dla dzieci oraz osób starszych. Przytoczył w interpelacji informacje w tej sprawie, jakie on, jako poseł, otrzymuje. "Jechałem ostatnio z Nowego Targu do Warszawy: puchowa kurtka i czapka narciarska +w miarę zapewniały mi komfort+. Dla mnie to jest niezrozumiałe, że płacę za bilet i marznę" - napisano w jednej z nich. Z przytoczonych przez posła doniesień wynika, że zbyt niskie temperatury w wagonach i mała punktualność pociągów są na polskiej kolei nagminne.

"Zgodnie z wyjaśnieniami przekazanymi przez PKP Intercity, w chwili podstawienia składu pociągu na stacji początkowej (...) przy peronie, temperatura wewnątrz wagonu powinna wynosić minimum 14 stopni. (...) zakłada się, że temperatura powietrza w wagonach klimatyzowanych powinna być utrzymywana w granicach 18-25 stopni, a w okresie letnim na poziomie ok. 7 stopni niższym od temperatury zewnętrznej. W pozostałych wagonach temperatura wewnętrzna powinna wynosić nie mniej niż 18 stopni" - napisał Massel w odpowiedzi, którą opublikowano na stronach internetowych Sejmu.

Wiceminister przyznał, że mimo podjętych przez PKP Intercity środków zaradczych, tegoroczne mrozy powodowały awarie lokomotyw i wagonów. "To w konsekwencji mogło mieć w niektórych przypadkach wpływ na brak odpowiedniego ogrzewania w pociągu" - wyjaśnił Massel.

Dodał, że jeżeli w pociągu popsuło się ogrzewanie, to "oferowano pasażerom bezpłatne gorące napoje, proponowano zamianę miejsca na inne w ciepłym wagonie bądź też w miarę możliwości na większych stacjach włączano sprawne wagony".

Zgodnie z unijnym rozporządzeniem 1371 z 2007 r., przewoźnicy kolejowi mają określać normy jakości obsługi w pociągach i wdrożyć system zarządzania jakością, aby utrzymać wysoki poziom tych usług. Jako minimalne normy jakości obsługi rozporządzenie wymienia m.in. utrzymanie czystości w wagonach, wypłacanie odszkodowań za niedotrzymywanie norm jakości, czy pomoc pasażerom niepełnosprawnym.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 869 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

584 990 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.