PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wojna o pasażerów bliska rozstrzygnięcia

Autor: PAP/rs
24-04-2019 06:50
Wojna o pasażerów bliska rozstrzygnięcia

Uber wdraża w Polsce pionierski pakiet rozwiązań dla kierowców, który pozwolą odzyskać utracone zaufanie

Fot. Shutterstock.com

Uber posypuje głowę popiołem i wdraża w Polsce pionierski pakiet rozwiązań dla kierowców, które - jak twierdzą w koncernie - pozwolą odzyskać utracone zaufanie. Ale na to może być już za późno - czytamy w środowym wydaniu "Rzeczpospolitej".

W środę Sejm zajmie się projektem ustawy o transporcie, a właściwie projektami, bo do komisji trafił - oprócz rządowego - również projekt Nowoczesnej. Osoby związane z tematem nie mają wątpliwości, że ten drugi z pewnością szybko zostanie odrzucony. Ale zapowiada się ostry bój o kształt przepisów opracowanych przez Ministerstwo Infrastruktury. Taksówkarze już szykują się do kolejnego potężnego protestu - pisze gazeta.
Tymczasem - jak ustalił dziennik - Uber, obawiając się, że sprawy obrócą się na jego niekorzyść, próbuje się wybielić i iść na ugodę z regulatorami. "Wprowadzamy zmiany w swoim modelu biznesowym, starając się być lepszym partnerem dla miast, w których oferujemy swoją aplikację. Rozumiemy, że naszym pierwszym zadaniem jest odzyskanie zaufanie regulatorów, kierowców, konsumentów i opinii publicznej" - powiedziała w rozmowie z "Rzeczpospolitą" rzeczniczka Ubera Ilona Lartigue.

W gazecie czytamy, że amerykański operator na wielu rynkach jest oskarżany o działanie na granicy prawa, wykorzystywanie kierowców, którzy - wynajmowani przez partnerów firmy - często pracują na czarno, a czasami nie mogą wywalczyć należnego im wynagrodzenia. Jak dodaje, zdarza się również, że partnerzy Ubera unikają płacenia podatków. Przykładem może być operator floty pojazdów, które jeździły dla Ubera jako fundacja Incolumis Civis, a kierowcy otrzymywali kieszonkowe, a nie wynagrodzenie za pracę (sprawę opisywała "Gazeta Wyborcza").

Jak podaje "Rzeczpospolita", teraz Uber zamierza zarwać z takim wizerunkiem. Firma rozwiązała już umowę z Incolumis Civis, a teraz przekonuje: koniec pobłażania dla partnerów zatrudniających kierowców niezgodnie z prawem. Amerykański operator wprowadza w Polsce kodeks postępowania partnerów, który reguluje współpracę z partnerami flotowymi. Zgodnie z nim firmy muszą zapewnić, że będą przestrzegały przepisów, nie dopuszczą do jakiejkolwiek dyskryminacji w zatrudnieniu (ze względu na rasę, religię czy wiek) i zapewnią godne traktowanie pracowników (nie mogą być oni narażeni na przemoc czy wykorzystywanie natury słownej, psychologicznej czy fizycznej), a wszyscy partnerzy muszą się zobowiązać do zagwarantowania kierowcom terminowej i pełnej wypłaty.
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • XI Europejski Kongres Gospodarczy

    13-15 maja 2019, Katowice • Spodek + Międzynarodowe Centrum Kongresowe
  • Podczas #EKG2019 @EECKatowice Andrzej Dulka, prezes #PIIT, rozmawiał z @gregsadowski z @MyCompanyPolska na temat wdrożenia technologii 5G. To rewolucyjna technologia umożliwiająca komunikację maszyn produkcyjnych i rolniczych. youtube.com/watch?v=IHJm3v… #MyCompany #EEC2019 #5G
    @EECKatowice - (RT) @PIITPolska
  • Jak robotyzacja przyczyni się do zmiany przedsiębiorstw przemysłowych? O tym rozmawialiśmy podczas @EECKatowice: gpcodziennie.pl/114437-robotyp…
    @EECKatowice - (RT) @ArcelorMittalPL
  • Marek Dietl, Prezes Zarządu #GPW w rozmowie z @AgencjaISB podczas @EECKatowice o tym jakich inwestorów chcielibyśmy przyciągnąć ze Stanów Zjednoczonych na polski rynek kapitałowy. 🇵🇱📊🆕 📺bit.ly/2waT5dH
    @EECKatowice - (RT) @GPW_WSExchange
  • Najnowsza koncepcja projektu @metropoliagzm, jakim są "Otwarte dane - informacje w jednym miejscu". Platforma będzie przechowywać i udostępniać dane. Więcej na metropoliagzm.pl https://t.co/C23LK9bJsE
    @EECKatowice
  • 🔹W przyszłości mieszkańcy Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia mogą podróżować nie tylko klasyczną koleją, ale również lekką koleją miejską czy monorailem. 🚅🚅 O koncepcji Kolei Metropolitalnej ➡️ bit.ly/2RZB0gp @MetropoliaZTM https://t.co/I1NK12kOID
    @EECKatowice
  • Good discussion at Europe-ASEAN panel @EECKatowice (largest business event in Central Europe) with participation of @EUCentreSg director Dr Yeo Lay Hwee. Focus on political framework and economic opportunities! @NTUsg @sgSMU @NUSingapore @EUinSingapore @MSZ_RP @MFAsg twitter.com/izbapolskaazja…
    @EECKatowice - (RT) @PolishEmbassySG
  • "Temat budowania oferty kulturalnej jest złożony, bowiem stale zmienia się publiczność i jej oczekiwania są coraz inne" Dyrektor naczelna #NOSPR Ewa Bogusz-Moore na @EECKatowice #eec2019 bit.ly/2WNkeiT
    @EECKatowice - (RT) @NOSPR_official
  • Zakładane terminy dokończenia budowy odcinka A1, którego wykonawcą było Salini, mogą być trudne do spełnienia - ocenił Dariusz Blocher, prezes @BudimexSA w @wnppl. Grupa szacuje, że zerwaniem kontraktów może być zagrożonych łącznie jeszcze ok. 150 km dróg. bit.ly/2HuMKiJ https://t.co/xqsMGdS4sJ
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Ponad 12 000 gości, kilkuset ekspertów, prawie 150 debat - a to wszystko w ciągu 3 dni największej imprezy gospodarczej tego roku - @EECKatowice. Dziękujemy jeszcze raz za możliwość udziału i do zobaczenia za rok! #EEC2019 #EKG2019 @wnppl @puls_biznesu @PiotrMyszor @puls_hr https://t.co/GGNXoaQf57
    @EECKatowice - (RT) @ArcelorMittalPL
  • Dziękujemy za odwiedziny i ciekawe rozmowy podczas deszczowych @estartupdays w Katowicach! #ESD2019 #startupy #innowacje https://t.co/20BOGdOMm0
    @EECKatowice - (RT) @intelliseq
Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (1)

  • Gadsden 2019-04-24 12:05:27
    Ładnie to brzmi ale de facto Uber po raz kolejny umywa ręce i przerzuca odpowiedzialnosc na pośrednika samemu od siebie nic nie oferując. Nadal pozostaje prowizja w wysokości 25% przed opodatkowaniem! Kierowca i tak placi wszystkie daniny. Z kazdego 10zl (min. wartosc kursu) kierowca odprowadza 8% VAT a następnie 18% dochodowego przy czym uber wyplaca kwotę pomniejszoną o prowizje. Wiec z tych 10zl kierowcy zostaje 5,04zl. Nie jest to wszystko bo do tego dochodza koszty zus od umowy zlecenia z partnerem, koszty paliwa i dzierzawy bądz zakupu i eksploatacji samochodu. Rentownosc na poziomie 30% to maksimum co można, z tego biznesu wyciągnąć jeśli się "wszystko" uczciwie policzy. Mediana przychodu oscyluje ok 30zl/h więc latwo policzyc, ze kierowca aby zarobic na czysto 1000zl/tygodniowo musi wyjezdzic 100h! co daje ponad 14h dziennie 7dni w tygodniu. Dlatego znaczna czesc kierowcow to obywatele krajow zza wschodniej granicy, ktorzy na trzech dzielą jedno konto w uberze, samochod i koszty rozliczen (czasem pokój i jedno lóżko) ... dla nich podatki u kary są bez znaczenia, w razie wpadki wracają do siebie. Uber czy Bolt udają, że problem nie istnieje liczy się tylko ilosc kierowców i wykonanych przejazdów, jakość i bezpieczeństwo, dobro kierowcy i pasazera nie ma tu zadnego znaczenia.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.87.61.215
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

25 098 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 187 ofert w bazie

397 709 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.