Praca przewozowa (mierzona w tnkm, z ang. FTK) operatorów cargo lotniczego wzrosła we wrześniu o 9,2 proc. w porównaniach rok do roku.
Wyższą niż średnia we wrześniu dynamikę wzrostu pracy przewozowej zanotowały linie lotnicze m.in. w Europie - o 10,3 proc. w porównaniach rdr.
IATA podkreśla, że nie spełniły się prognozy zakładające zwolnienie tempa eksportu europejskiego z powodu aprecjacji euro. W szczególności, eksporterzy z Niemiec osiągnęli wzrost zamówień w tempie najwyższym od siedmiu lat.
Największa była dynamika przewozów cargo lotniczego z Europy do Chin oraz do Ameryki Północnej.
Zarazem średni poziom wypełnienia samolotów (AFTK, liczony w relacji do pracy przewozowej) w transporcie z Europy wzrósł we wrześniu o 5,6 proc., to wynosił 45 proc. i był niższy niż średnio na świecie (45,5 proc.).
Wskazuje to na nadmiar zdolności przewozowych frachtowców nad popytem oraz utrzymujący się proces przejmowania części ładunków przez samoloty pasażerskie.
Najwyższy wskaźnik AFTK osiągnęli we wrześniu przewoźnicy cargo lotniczego z regionu Azji i Pacyfiku - 56,2 proc., a najniższy mieli z Afryki - 24,2 proc.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wysokie nadal, ale wolniejsze tempo wzrostu przewozów cargo lotniczego