Już na początku przyszłego roku firmy prowadzące wysyłkową sprzedaż do Niemiec będą musiały zarejestrować się w urzędzie ds. opakowań. Sklepy, które nie dokonają rejestracji, mogą się liczyć nawet ze 100 tys. euro kary.
Można się spodziewać, że rejestr opakowań Stiftung Zentrale Stelle Verpackungsregister będzie chciał szczegółowo sprawdzać sklepy internetowe wysyłające paczki do Niemiec.
– Nawet bardzo mali przedsiębiorcy internetowi zużywają ogromne ilości opakowań. Podam przykład klientki, która handluje perfumami za pośrednictwem platformy eBay. Robi to dorywczo, przez 20 godzin w tygodniu. Mimo to na niemiecki rynek wprowadza 500 ton opakowań rocznie – mówi dla „Rzeczposoplitej” Anna Pappert.
Sklep, który nie dokona rejestracji, może się spodziewać wysokiej kary pieniężnej, w wysokości nawet do 100 tys. euro. Dodatkowo firmie niespełniającej wymogów grozi upomnienie adwokackie, które owocuje opłatą dla kancelarii w wys. ok. 1 tys. euro.
KOMENTARZE (3)
Do artykułu: Wysyłasz paczki do Niemiec? Uważaj na nowe prawo