PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Z 22-godzinnym opóźnieniem turyści odlecieli z Pyrzowic do Maroka

Autor: PAP
02-07-2009 08:17

Z 22-godzinnym opóźnieniem odleciało w czwartek do Agadiru w Maroku 190 turystów, którzy od środy rana czekali na katowickim lotnisku w Pyrzowicach na sprawny samolot - poinformowały PAP służby lotniskowe.

Powodem opóźnienia były usterki dwóch kolejnych airbusów A321 przewoźnika Atlas Blue, którymi turyści mieli odlecieć z Katowic. W środę po południu niektórzy z nich zapowiadali, że nie wejdą na pokład trapionego usterkami samolotu producenta, którego dwa inne modele (A330 i A310) rozbiły się w ostatnich tygodniach.
Według Cezarego Orzecha, rzecznika właściciela katowickiego lotniska - Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego (GTL), wszyscy pasażerowie odlecieli po godz. 5.30. z Pyrzowic samolotem naprawianym tam od czwartkowego popołudnia przez techników skandynawskich linii SAS.

"Jak to się zakończy, nie wiem. Wszyscy jesteśmy przerażeni, człowiek ma życie jedno. Leci sobie na beztroskie wakacje, a tu okazuje się, że są schody od samego początku" - mówiła PAP w środę wieczorem jedna z pasażerek Krystyna Małecka z Lubina.

Według Orzecha, turyści mieli odlecieć z Katowic w środę o 7.35. Jednak samolot, który miał po nich przylecieć, przywożąc turystów wracających z wakacji do Polski, zepsuł się jeszcze w Maroku.

Polacy wracający z Agadiru czekali tam na inny samolot, który do Katowic przyleciał z kilkugodzinnym opóźnieniem. W tym czasie turystów oczekujących na lot w Pyrzowicach przewieziono do jednego z katowickich hoteli, gdzie dostali prowiant i mogli odpocząć.

Wczesnym popołudniem trafili z powrotem na lotnisko, gdzie zostali odprawieni i weszli na pokład airbusa A321. Po bezskutecznym blisko godzinnym oczekiwaniu na start w zamkniętym, rozgrzanym samolocie, przy nie działającej klimatyzacji, uprosili obsługę, by mogli wyjść z samolotu.

"Powiedziano nam później, że w Katowicach nie ma odpowiedniej sprężarki, więc klimatyzacja nie działała. Potem dowiedzieliśmy się, że zepsuł się też tzw. air starter, słyszeliśmy dźwięki, jakby ktoś próbował przecinać metal" - relacjonowała Małecka.

Dodała, że gdy pasażerowie wrócili do hali odlotów lotniska, część z nich odmówiła ponownego wejścia na pokład. "Nie ma co się dziwić. Wszyscy słyszeli o katastrofach airbusów, a tu airbus właśnie, którym mamy lecieć, psuje się już na ziemi" - zaznaczyła turystka.

Rzecznik GTL podkreślił, że usterka wykryta w A321, którym odlecieć mieli turyści, była istotna - dotyczyła systemu sterowania urządzeniami samolotu. Przypomniał, że na katowickim lotnisku znajduje się stanowisko obsługi airbusów obsługiwane przez techników skandynawskich linii lotniczych SAS.

Zwykle ze stanowiska korzysta niskokosztowy przewoźnik Wizz Air, który oparł swą flotę wyłącznie na pokrewnych A321 airbusach A320. W nocy ze środy na czwartek w zepsutej maszynie wymieniono uszkodzone elementy ściągnięte z ośrodka dostaw części zamiennych we Frankfurcie.

W środę wieczorem turyści dowiedzieli się, że prawdopodobnie przyleci po nich inna maszyna. Przewieziono ich do hotelu, gdzie dostali prowiant i miejsce w pokojach. Z powrotem wrócili na lotnisko ok. godz. 5. rano, gdzie czekał ich wcześniejszy, już naprawiony samolot. A321 wystartował tym razem bez przeszkód.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 834 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

584 990 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.