Stare autobusy: ikarusy, neoplany i jelcze powoli są wycofywane z ulic Warszawy; w tym roku będzie ich o 200 mniej. Zastępują je nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy; do połowy stycznia ma ich jeździć 670, w tym cztery hybrydowe, ograniczające emisję spalin.
"Ikarusy znikną z ulic Warszawy. Niektórzy darzą je dużym sentymentem, więc nie wiem, czy dla wszystkich jest to dobra wiadomość. Na pewno pasażerowie będą podróżować nowocześniej, bardziej komfortowo" - powiedział w środę wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz na konferencji prasowej, na której zaprezentowano nowe autobusy z pierwszej dostawy.
Jako ostatnie zostaną dostarczone cztery autobusy hybrydowe. Jak wyjaśnił prezes MZA Jan Kuźmiński, wykorzystanie w tego typie autobusu silnika elektrycznego pozwala na mniejsze zużycie paliwa o ponad 20 proc., ograniczenie emisji spalin. "Pasażerowie odczują różnicę - te pojazdy są znacznie cichsze" - powiedział.
Na 2012 r. planowany jest zakup kolejnych 105 pojazdów. Stołeczny ratusz informuje, że w związku z wymianą taboru, jeszcze w tym roku ze stołecznych ulic zniknie ponad 200 autobusów najstarszej generacji - ikarusów, neoplanów i jelczy.
Nowe autobusy są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, system monitoringu wewnętrznego, monitory LCD i przyciski z napisami w języku Braille'a.
Autobusy komunikacji miejskiej w Warszawie należą do czterech przewoźników - MZA, ITS Michalczewski, Mobilis oraz PKS Grodzisk Mazowiecki. W godzinach porannego szczytu w stolicy jeździ ponad 1,4 tys. autobusów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Z ulic Warszawy zniknie ponad 200 najstarszych autobusów