Około 2020 roku infrastruktura dostępowa w Porcie Gdańsk - zarówno od strony morza, jak i lądu - będzie w stanie doskonałym, mówi Łukasz Greinke, prezes zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Urząd Morski, buduje - kosztem 1 mld zł - nowe falochrony i pogłębia tory podejściowe do portu.
Podobnej skali inwestycje planuje zrealizować ZMPG, w celu m.in. pogłębienia toru wodnego w Porcie Wewnętrznym (do 12 metrów) i toru w Kanale Kaszubskim (do 10 m) oraz modernizacji nabrzeży – np. na Dworcu Drzewnym. Ma na to zagwarantowane środki własne oraz z funduszu CEF.
Inwestycje wartości 660 mln zł realizują w tym porcie PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółka ta modernizuje stacje kolejowe: Port Północy i Gdańsk Zaspa, z dostępem do Nabrzeża Wiślanego oraz Dworzec Kaszubski, po stronie Portu Północnego.
Radykalnie usprawnią one ruch pociągów – np. do terminala DCT będą prowadziły dwa tory kolejowe, w miejsce jednego obecnie, uzupełniając przebudowę układu drogowo-komunikacyjnego na bezkolizyjny, od stacji Port Północny
- Ważne jest połączenie dalszych ogniw w łańcuchu logistycznym - podkreśla prezes Łukasz Greinke. - Sen z oczu spędza nam stan kolejowego przejścia granicznego Zwardoń-Skalite. Nie jesteśmy nawet w stanie określić, ilu potencjalnych klientów rezygnuje z usług naszego portu, tylko dlatego, że występuje ograniczenie na tym przejściu.
Łukasz Greinke był jednym z uczestników debaty Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, na temat perspektyw i uwarunkowań działalności morskich portów w Polsce.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Za trzy lata radykalna poprawa infrastruktury dojazdowej do Portu Gdańsk