Zmiany w PKP: od 1 marca będzie mniej pociągów, ale połączenia będą punktualne

Zmiany w PKP: od 1 marca będzie mniej pociągów, ale połączenia będą punktualne
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Od 1 marca będzie mniej pociągów. Ale - jak zapewnia wiceminister infrastruktury Andrzej Massel, odpowiedzialny za transport kolejowy - połączenia będą punktualne.

1 marca wejdzie w życie nowy, po "głębokich korektach" rozkład jazdy pociągów w Polsce. Wiceminister powiedział dziennikarzom w czwartek w Gdańsku, że "połączeń będzie mniej, ale będą pewne i mamy nadzieję, że mimo nieco skromniejszej oferty, (rozkład jazdy - PAP) rzeczywiście będzie realizowany".

Dodał, że nowy rozkład uwzględnia też problemy taborowe polskich przewoźników. PKP Intercity mimo trudności taborowych stara się dopasowywać składy do przewidywanego obciążenia. Zdaniem wiceministra, "te starania widać, ale nie zawsze przynoszą one efekt".

"Wymusiliśmy na przewoźniku dopasowanie swojej oferty do posiadanych, realnych możliwości jej wykonania, bo chcieliśmy uniknąć sytuacji, kiedy na pewnych odcinkach kursują pociągi cztero-wagonowe jest to bardzo nieefektywny sposób wykonywania przewozów, a podróżni często jeżdżą w złych warunkach" - mówił Massel.

Wiceminister powiedział, że w przypadku połączeń z południa na północ kraju, czyli z Katowic i Krakowa do Warszawy i Gdyni, zarządca infrastruktury kolejowej (PKP PLK) przygotowuje urealniony rozkład jazdy, który uwzględnia prowadzone roboty torowe.

Dodał, że "obecny rozkład zakłada np. przejazd pociągu z Warszawy do Trójmiasta w niecałe cztery godziny, a wiemy, że jest to niemożliwe, bo faktyczna podróż trwa, co najmniej pięć godzin". Podkreślił, że "rozkład jazdy obowiązujący od 1 marca będzie rzeczywisty, a nie będzie mamił".

Linia Warszawa - Gdynia jest kompleksowo modernizowana, roboty trwają na 2/3 trasy. W tym roku mają się też rozpocząć prace modernizacyjne na Centralnej Magistrali Kolejowej i jej odgałęzieniu w kierunku Krakowa.

Nowy roczny rozkład jazdy pociągów obowiązuje od 12 grudnia 2010 r. Po jego wprowadzeniu pasażerowie skarżyli się na brak informacji - na dworcach brakowało rozkładów, a te, które wywieszono, były z błędami. Ponadto rozkłady dostępne w kasach i te zamieszczone w internecie różniły się od siebie. Pasażerów odsyłano na nieistniejące perony, popsuła się też internetowa wyszukiwarka połączeń.

W związku z bałaganem na kolei przed świętami Bożego Narodzenia stanowisko stracił wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt, zastąpił go Andrzej Massel. Po świętach Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy odwołało prezesa PKP Andrzeja Wacha, pełnienie obowiązków prezesa powierzono Marii Wasiak.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zmiany w PKP: od 1 marca będzie mniej pociągów, ale połączenia będą punktualne

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!